سوفیاسوفیا، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

دلنوشته های مادرانه

مائده های زمینی

1392/11/15 21:30
نویسنده : ملوس
303 بازدید
اشتراک گذاری

قناری شیرین سخن مامان

 

دلم میخواد برات از روزی بگم که به همراه بابا مرتضی رفته بودیم نمایشگاه قرآن کریم واونجا بود که بطور اتفاقی با کلاس های طب اسلامی وطب سنتی آشنا شدم. روزی که لطف خدا شامل حالم شد ومن با دریایی از علوم پزشکی آشنا شدم...راستش من از بچگی هام هم دلم میخواست دکتر بشم وزمانی هم که انتخاب رشته میکردم قصدم تجربی بود ولی با این فکر که اگر رشته ریاضی رو انتخاب کنم توی کنکور بهتر میتونم از پس تست های ریاضی بر بیام از خیر تجربی گذشتم وریاضی رو انتخاب کردم وگفتم دروس زیست شناسی رو سال آخر تو دوره پیش دانشگاهی میخونم....خلاصه قسمت نبود که ما دکتر بشیم ودست آخر هم مهندسی کامپیوتر خوندم...ولی همچنان عاشق وحسرت به دل پزشکی موندم!تا اینکه با طب سنتی آشنا شدم وکلاس هاش که تو یکی از بهترین دانشگاههای ایران برگزار میشد وتازه مدرک هم داده میشد!اما خدا شاهده که هرگز دنبال مدرکش نبودم وفقط عشقم پزشکی بود!

من هم دوستم فاطمه وخواهرش زهرا رو با این کلاس ها آشنا کردم ویادش الحق به خیر که چه چهارشنبه های خوب وخوشی داشتیم...چقدررررررررررر دوست داشتم روزهای چهار شنبه رو!مترو ایستگاه هفت تیر وبعد اتوبوس های میدون صنعت، ایستگاه بیمارستان میلاد!

چقدررررررررر چیزهای خوب ومفیدی رو یاد گرفتیم...تنها دانشجوهای رشته غیر پزشکی شون ما بودیم ...من وفاطمه مهندسی وزهرا گرافیک!برای همه حضور ما تو اونجا عجیب بود!

خلاصه کلام اینکه بعد از گذروندن دوره چند ساله اون کلاس ها بود که چشمم به خیلی مسائل دنیا پیرامون خصوصا تغذیه وپزشکی از یه منظر دیگه باز شد...منظری که خیلی ها اونو منسوخ شده میدونن!خصوصا بعضی پزشکای طب جدید!ولی من همیشه به یه چیزی معتقد بوده وهستم وبه عبارتی یه قانون برای خودم وضع کردم :

"اینکه دین اسلام یک دین بی نهایت کامل واصلا کامل ترین دین تاریخ بشریته!تمام اصول وقواعدش هم بر مبنای اصول وانسان شناسیه!تو کلام انبیا وائمه هم شکی وخطایی نیست...پس هراونچه که گفتن عینه حقیقته...در هر حوزه ای حتی در حوزه پزشکی! پسسسسسس طب الصادق، طب الرضا و...بی شک عینه حقیقته وکاملا صحیح!طب سنتی هم که خیلی از اصول ومبانیش بر مبنای طب اسلامیه...اونهم تقریبا تمام مبانیش صحیح وغیر قابل انکاره...من هم که یه مسلمونم وبه کلام انبیا اعتقاد کامل دارم پسسسس تمام تلاشم رو بکار میبرم تا اصول طب اسلامی وسنتی رو در زندگی خودم وعزیزانم بکار ببرم!"

عزیزم تو تمام مدتی که کلاس میرفتم وبعد از اون منتظر روزی بودم که تو به دنیا بیای وتمام دانسته هام رو در بزرگ کردن وبالنده شدن تو بکار ببرم.هرجا هر نکته ای رو میشنیدم که فکر میکردم به کارم میاد مینوشتم وبا عشق نگهداری میکردم تا روزی برای بالنده تر شدن تو بکار ببرم!وخدا رو شکر تو اومدی واز ما هها قبل از اینکه به دنیا بیای وتوی دوران باردای وبعد از به دنیا اومدنت تا الان تمام تلاشم این بوده که طوری تغذیه وتربیتت کنم که صحیح ترینه!دلم میخواد این هدیه بزرگ خداوندی رو اون طوری تغذیه کنم که خدا وبهترین بنده هاش گفتن!

برای همینم تصمیم دارم ذره ذره حکمت اونچه رو که در تغذیه وتربیت تو بکار میبرم اینجا برای تو وبرای هرکسی که شاید روزی بکارش بیاد بنویسم...

 

از ماهها قبل از اینکه باردار بشم با توجه به این حدیث شریف که شرحش در طب الصادق وحلیت المتقین و...هم هست شروع کردم به خوردن مویز سرخ...به خدا وبنده خوبش امام (ع) گفتم من نمیدونم دلیل سقط هام چی بوده ولی میدونم تو کلام شما ذره ای اشتباه نیست پس به اعتبار اعتقادم به شما خودم رو میسپرم به شما وبا ایمان کامل به کلامتون عمل میکنم...دستمو بگیرید...دست خودم وفرزندی که قراره بیاد وزیرسایه شما بزرگش کنم!

 

امام على (ع): هر كس در ابتداى روز، بيست و يك عدد مويز سرخ بخورد، خداوند هر بيمارى و ناخوشى را از او دور مى كند.

امام صادق (علیه السلام) درباره فواید خوردن مویز فرموده اند:

* هر کس به خوردن بیست و یک مویز سرخ عادت کند، به بیمارى اى جز بیمارى مرگ مبتلا نمى شود.

* اگر قحطى اى به شما رسید، با خوردن مویز، خود را سیر کنید.

امام رضا (علیه السلام) درباره فواید خوردن مویز فرموده اند:

* هر کس مى خواهد حافظه اش زیاد شود، هر صبح در حالت ناشتا، هفت مثقال مویز بخورد.

 

توی روزهای بارداری هم تا روزی که به تو شیر میدادم بیست ویک مویز سرخ ناشتا رو هرگز فراموش نکردم حتی تو روزهای سخت بیمارستان!به این امید که تو هم فرزندی باشه سالم ! وصد البته بخاطر خواص زیاد مویز در افزایش هوش وحافظه فرزندی باشی با هوش !

بی شک باهوش هم هستی وخواهی بود...مگه نه مامان!؟

بهت که گفتم تو صدق کلام ائمه شکی نیست!

به توصیه استاد گلم خانوم قائمی ،از روزی که تصمیم گرفتم تورو تو دلم مهمون کنم سعی کردم تا همیشه با وضو باشم...لقمه هیچ کس رو نخوردم مگر مطمئن میشدم که حلاله وخمس اون پرداخت شده...(من وبابا مرتضی سال خمسیمون رو سالگرد ازدواجمون یعنی هفدهم ربیع الاول قرار دادیم تا از ابتدا زندگیمون بر پایه رزق حلال باشه...خداروشکر) تماااااااام تلاشم رو کردم تا مرتکب کوچکترین گناهی نشم ونامحرم حتی تاری از موهای من رو نبینه!خانوم قائمی میگه نگاه آلوده نامحرم بر زن باردار درست مثل اشعه ای که بر جنین تاثیرمنفی میگذاره برای جنین مضره ونامطلوب!منم تمام تلاشم رو کردم وخدارو شکر به لطف خدا واستراحت مطلق رعایت خیلی از امور برام راحت شد!

بازهم به توصیه استاد گلم یه تیکه پوست آهوی اصل که نام های خداوند روش نوشته شده بود ویک تکه عقیق زردشرف الشمس اصل حاوی پنج اسم اعظم خداوند به خط عبری بخاطر تمامی خواص خوبش از ابتدای بارداری تا انتهاش همیشه برگردنم آویخته بود...این موارد رو هم خودشون برام تهیه کردن...

شرف الشمس حرزی که حاوی پنج اسم اعظم خداونداست ودر روز 19 فروردین ماه بر روی عقیق زرد نوشته میشود.

حرز شرف الشمس باید روی عقیق زرد رنگ نوشته شود و اگر این سنگ در دسترس نبود، روی یک تکه کاغذ به رنگ زرد. در این حرز ۵ اسم اعظم خداوند به شیوه مخصوصی نوشته می‌شود که حکاکی آن کار هر کسی نیست. نویسنده این اسامی باید فرد آگاه و پاکی باشد و بتواند قوانین نوشتن این حرز را رعایت کند. در نوشتن شرف الشمس، هیچ خطی نباید دوبار کشیده شود، سوراخ‌های ستاره و میم و‌ها و واو نباید بسته باشد، خطوط ابتدا و انتهای ستاره نباید یگدیگر را قطع کنند، اندازه الف‌ها یکسان باشد، واو آخر روی تمام نقش کشیده شود و اگر متن، روی کاغذ نوشته می‌شود، به جای جوهر از گلاب و زعفران استفاده شود.

خواص وفواید:


علاوه بر خواصی که در مطلب عقیق گفته شد،خود حرز شرف الشمس از علوم غریبه است و در دفع فقر و بیماری‌ها و حفظ صاحب آن از گزند جانوران و ایمنی از بلایا و کسب عزت و بزرگی وخصوصا افزایش رزق وروزی تاثیر دارد. 

 از امام موسی کاظم (ع) هم در حدیثی نقل شده است که انگش‌تر زرد در دست کنید که موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد

درمورد عقیق وخواصش هم اینکه:

فضائل:

1-نخستین سنگ ایمان آورنده به خداوند وپیامبر اکرم(بحارالانوار69/42-وسائل83/5)

2-باایمان ترین سنگها(جامع الاخبار ص 134-وسائل ج 14 ص 403)

3-اول کوه شهادت دهنده به ولایت امیرالمومنین(اقبال الاعمال 262/2-بحارالانوار262/27)

4-تسبیح گفتن سنگ عقیق وطلب استغفاربرای دوستداران محمد وآل محمد(امالی طوسی ص38-بحار ج8ص187)

5-تکلم خداوندبرروی کوه عقیق باحضرت موسی(مکارم الاخلاق ص 87)

6-تکلم خداوندباپیامبراکرم در شب معراج (مائه منقبه ص 168-الشیعه فی احادیث الفریقین ص 178)

فواید:

1-ازبین بردن فقر

2-وسعت رزق وبی نیاز کردن ازمردم

3-افزودن برثواب نماز(هزاررکعت)

4-دورداشتن ازقطع دست وخونریزی شدید

5-تسریع اجابت دعا وبرآوردن حوائج

6-مانع شکنجه وتازیانه از روی ظلم

7-ایمنی از شر حاکم ظالم وهراس انگیز ها

8-حرز سلامتی ازبلا

9-قرارگرفتن درپناه مخصوص خدا و ولی خدا

10-نگاهداری انسان درسفر

11-عاقبت به خیری انسان در زندگی

12-بازداشتن از عذاب خداوند

13-زدودن غم واندوه

14-افزودن شانس واقبال

و...

دخترم باز هم برات ازاین قبیل خواهم گفت...

 

 ١٤بهمن92

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)